Vormsel – JIP

Jongeren In Parochie

Wie zijn we?

De term ‘Lange Weg’ staat voor het project dat jongeren een vijftal jaren voorbereidt op het vormsel, dat ze dan vieren op 17 jarige leeftijd.
Na de catechese in het 6de leerjaar (zie ook ‘Plechtige Geloofsbelijdenis’) kunnen de jongeren kiezen voor JIP (Jongeren in parochie).
Tijdens de Naamopgave engageren ze zich voor de “ Lange Weg”.
Elk groepje kiest dan ook een naam.
We gaan momenteel op weg met JIP Vuurtoren, Wervel, Zonnebloem en Aarde.

JIP zit mee onder de grote koepel van de Interdiocesane Jeugddienst, die alle vormen van Catechese na 12 jaar omvat.

Wat doen we?

JIP organiseert ieder werkjaar een weekend en om de maand ongeveer plannen we een activiteit: een film bekijken, luisteren (naar een gast of naar elkaar), praten over verhalen (Bijbelse en andere). We staan stil bij actuele thema’s zoals vluchtelingenopvang, opwarming van de aarde, onszelf zijn, armoedeproblematiek,… Verder is er ook nog de kersthappening, Damiaanactie en de onovertroffen slotdag.

Begeleiding

De Jipbegeleidingsploeg (An, Charlotte, Hilde, Isabelle, Lucy-Ann, en Zuster Ann) geeft het beste van zichzelf om enthousiast met jongeren op weg te gaan.

Heb je interesse voor dit project, hartelijk welkom!
Je kan ons bereiken door een bericht te sturen naar: jip@parochie-coloma.be